vrijdag, augustus 19, 2005

Whiskas van Dennis voor Dennis


Een wit briefje van de post met ophaalbalie 7 erop betekent een groot pakket! Gespannen wachten Moniek en ik op de postmevrouw die aan het rommelen is in het hok. Daar verschijnt een postpak van 45396 cm3. Met vereende krachten tillen we het pak op de tafel, bovenop de rode laag van verzegeldruppels. Het is het pak van oud-collega’s van Gezondheidspsychologie! Dennis mailde na mijn vertrek dat hij zijn kat Egon had genoemd. Dat kon ik natuurlijk niet op me laten zitten. Moniek en ik hebben onze poes Dennis Muzungu genoemd. En jawel, op de bodem van het pak liggen Whiskas©blikjes, Iams© en Royal Cannin©brokken, glitterballen en -muizen. Maar er is meer, meer! Moniek graait als naar een goudstaaf naar de omwikkelde plastic zak, scheurt het open en slaakt een klein gelukskreetje: ‘Chocola!. En veel!’ ... ‘Muziek!’, slaak ik nog harder. En ons geluk wordt nog groter door kaartjes, briefjes, boek, tijdschriften, kleurpotloden, speldjes. Voor elck wat wils.

De douanebeambte kijkt tevreden naar hoe we alles besnuffelen, openscheuren, lezen, opeten, beluisteren en hoe we elkaar de lucht ingooien en in de wang knijpen van plezier.

Thuis zingen we ‘Alles is voor Dennis’ terwijl we alles uitstallen op tafel en Dennis van gekte gilt. Waar zou zij voor kiezen? Wat een spannende reclametest. De zakjes zalm van Whiskas©? Of toch de ingeblikte gourmet? Of nee? Toch? Ja! De Royal Cannin©brokken! “Dat is goed. Dat is braaf,” blaft Martin Gaus, voice-over.

Dennis ligt sinds gisteren opvallend vaak uit te buiken. Moniek werd gisteravond ziek. Pijn in d’r maag. Met een zacht stemmetje piepte ze dat ze misschien wel niet meer gewend is aan zoveel chocola...