donderdag, juli 28, 2005

Jonge spruiten

Dit meisje komt regelmatig langslopen op haar waterhaaltocht naar de rivier en terug. Hoe moet je spruiten toch in het Frans vertalen? Ik heb maar petit chou, kleine kool, gebruikt om haar via Laurent als tolk uit te leggen waarmee ze te koop loopt. In Rwanda zie ik veel inhoud uit zak van max, humana en gedoneerde voetbalshirtjes rondlopen. Die kun je gewoon op de markt kopen. Voor bijna helemaal niks.

Ik ga op zoek naar een Duits voetbal shirt van Bierhoff. Binnenkort meer over deze spannende zoektocht.

Als iemand verzoekjes heeft: nederlands elftal shirt van Davids, een blouse van Dolce & Gabana, Diesel spijkerbroeken; geef het even door samen met je maten, dan verstuur ik het per post. Als dat goed gaat lopen, kan ik wellicht meer gedoneerde kleding voor de kindertjes in de Derde Wereld hier op de markt inkopen. Vervolgens weer aan het Westen verkopen, en met de opbrengst daarvan de projecten hier voor de kindertjes financieren.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Hoi Egon en Moniek,

ik vond bij toeval jullie weblog.
Ik ken alleen Moniek, maar vind wel super wat jullie doen daar in Afrika.

Ik las dit stukje over goedkope kleding, zoals Moniek wel weet zit ik bij een grote voetbalclub die regelmatig wat spullen oveheeft.

Ik zou dat best aan jullie willen geven, alleen hoe krijg ik het daar.

Ik heb vorig jaar ook spulen meegegeven aan een school die een project deden in Gambia, alleen in de haven is alles gestolen.

Hoe gaat het verder met jullie, en hoelang hoop je er nog te blijven.

In ieder veel wens ik jullie heel veel bevrediging in het werk wat je doet en natuurlijk ook veel plezier,

groeten uit Cuijk

Sjaak Welesen

j.wellesen@home.nl

12:34 a.m.  

Een reactie posten

<< Home